چه کسی این 7 میلیارد را خرج تیم امید کرده است؟

dd

چاپ

ورزش > مدیریت ورزش – مازیار ناظمی نوشته است برای تیم ملی امید از سوی فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک بیش از 7 میلیارد تومان هزینه شده است.

فرهاد عشوندی – خبرگزاری خبرهدف؛ درحالی که حبیب کاشانی تاکید دارد 400 میلیون تومان وعده داده شده از سوی کمیته المپیک 150 میلیونی که پیش از این گفته شده بود به تیم امید تعلق می گیرد را فدراسیون پرداخت نکرده است ، مازیار ناظمی ادعا کرد تیم امید تا قبل از اعزام به بازی های انتخابی المپیک بیش از 7 میلیارد تومان هزینه داشته است. مازیار ناظمی، مدیرکل روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان در مطلبی نوشت که این وزارتخانه به همراه فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک حداقل هفت میلیارد و ٤٠٠ میلیون تومان و حداکثر هفت میلیارد و ٩٠٠ میلیون تومان به صورت “مستقیم و غیرمستقیم” در راه صعود به المپیک به تیم امید کمک کرده اند.ناظمی نوشته است برای جلوگیری از مصادره به مطلوب رقم هزینه انجام گرفته را اعلام کرده است.

این درحالی است که حبیب کاشانی در ماه های گذشته از حسابی سخن گفته که گروهی از خیرین ، پول هایی را برای کمک به امیدها به این حساب می رسند و پرینت ریز واریزی ها و برداشتی ها از این حساب مشترک که به نام کاشانی و خامپور و چند نفر دیگر باز شده ، موجود است. پول هایی که اصلا به حساب فدراسیون نرفته اند و مستقیم هزینه شدند اما آمارش را فدراسیون دارد و کاشانی از این محل بوده که بهترین تدارک را برای امید ها دیده است. بیش از 13 اردو که شامل اردوهایی در داخل کشور و اردوهای مهم خارجی در هلند ، ترکیه ، امارات ، قطر  و عمان شده است . بازی های مختلف دوستانه ، پوشاک خارجی و پرداخت گمرکی از هزینه هایی بوده که در کنار پول تو جیبی و پاداش به بازیکنان در اردوها ، پرداخت شده است.

او در این مدت بارها گفته که فدراسیون کفاشیان تنها قرارداد مربیان را بر عهده گرفته که مجموعش احتمالا با رقم 500 میلیونی قراداد خاکپور که پرداخت نشده و 150 میلیون تومانی مایلی کهن و سایر اعضا قطعا خیلی بیش از یک میلیارد تومان نیست. همچنین

dd

dd

هزینه بلیط های سفرهای خارجی و داخلی تیم امید را هم تقبل کرده بود که آنها هم خیلی رقم زیادی را شامل نمی شوند ، شاید رقمی نزدیک به یک میلیارد تومان یا کمی بیشتر!

اصلا کفاشیان به این دلیل درباره تیم امید مورد انتقاد قرار می گیرد که چون تیم را به صورت کنتوراتی در اختیار حبیب کاشانی گذاشته ، توان مطالبه ای از کادرفنی آن در ازای انتقادهایی که می کنند را ندارد. اگرچه کاشانی خود را به شدت منتقد این نوع برخوردها با فدراسیون و مربیان تیم های دیگر ملی نشان می دهد.

کمیته ملی المپیک هم تا قبل از این 400 میلیون تومان آخر که به امیدها کمک شده است ، هیچ گاه خبری رسمی برای کمک به تیم امید منتشر نکرده است . تنها یک 150 میلیون تومان به حساب فدراسیون واریز کرده بود که آن هم کاشانی درباره اش به خبرآنلاین گفته بود:«این پول را هم به ما ندادند و گفتند برای گرفتنش باید فاکتور هزینه بیاورید!»

اینکه آیا این 7 میلیارد هزینه شده به صورت مستقیم و غیر مستقیم ، جدای از پول هایی بوده که کاشانی می گوید از سوی خیرین تهیه شده است یا اینکه همان صورت های مالی که از سوی کاشانی به فدراسیون ارائه شده است ، مبنای نوشته ناظمی بوده اند ، هنوز مشخص نیست و باید منتظر واکنش کاشانی مسئولان تیم امید به این نوشته ماند چون در انتهایش تاکید شده هزینه ها منتشر شده اند تا کسی چیزی را به نام خودش مصادره نکند.

این اتفاقات درحالی می افتد که کاشانی به دلیل آنچه شفاف نبودن پول های کمک شده از سوی خیرین به تیم امید نامیده می شود ، با انتقادهایی روبروست و خودش وعده داده بعد از پایان بازی های انتخابی المپیک با حضور در برنامه 90 در این باره شفاف سازی کند.