• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • کاسبان تحریم در تجارتخانه‌های خود اسکناس می‌شمرند

    تقدیمی هدف:

    کاسبان تحریم در تجارتخانه‌های خود اسکناس می‌شمرند

    چند صدایی حاکم در ایران، تضعیف موقعیت کشور در برابر غرب را فراهم کرد

    اقتصاد > اقتصاد سیاسی – تصمیم دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا مبنی بر خروج این کشور از برجام بار دیگر واژه تحریم را در ادبیات سیاسی – اقتصادی ایران پرکاربرد کرده است.

    بازگشت تحریم های آمریکا علیه ایران که بخش انرژی ، صادرات پتروشیمی، فرش، پسته و مراودات دلاری و بانکی را نشانه رفته است هر چند بدعهدی کشوری است که یک جانبه از قراردادی با حضور 6 کشور خارج شده است اما در داخل کشور با استقبال برخی منتقدانی روبروست که هم صدا با ترامپ بازگشت تحریم ها علیه ایران را اتفاقی مبارک می دانند.

    امضای برجام ، هر چند اتفاق بزرگی در عرصه سیاست بین الملل دنیا بود و کارایی مذاکره و دیپلماسی را به نمایش گذاشت اما تولد طیفی در ایران را به همراه داشت که منتقدان یا مخالفان برجام نامیده می شوند . این گروه از بدو امضای برجام، حیات سیاسی خود را با انتقاد علنی و صریح از تریبون های رسمی و غیر رسمی کلید زدند و تا امروز که برجام با تحولاتی جدی ربرو شده است این خط را ادامه می دهند.

    هادی حق شناس تحلیلگر مسائل اقتصادی و نماینده اسبق مجلس معتقد است چند صدایی حاکم در ایران ، تا حدی می تواند موجبات تضعیف دستاوردها را فراهم آورد اما فراموش نکنیم که در آمریکا نیز گروه هایی مخالف سیاست ها و اقدامات ترامپ هستند و به صورت علنی این مخالفت را اعلام می کنند .

    وی نکته مهم در این عرصه را شیوه برخورد با دولت در تریبون های رسمی دانست و گفت: وقتی از تریبون های رسمی دستاوردها زیر سئوال می رود، چند صدا به گوش طرف های مذاکره ایران می رسد و همین امر می تواند زمینه را برای سردرگمی طرف های ایران در غرب فراهم کند .

    او با تاکید بر اینکه خوشحالی برخی از بازگشت تحریم ها واقعا جای تعجب دارد، گفت: تحریم ها ضرباتی مهلکی به اقتصاد وارد می کند و کاش موافقان توضیح دهند با چه منطقی از آن دفاع می کنند .

    منتقد دولت یعنی منتقد برجام
    به نظر می رسد دولت یازدهم و دوازدهم ، منتقدانی دارند که تنهابه صفت انتقاد از دولت موصوف نیستند. اگر دستاورد مهم دولت یازدهم را امضای برجام بدانیم ، منتقدان در کنار انتقاد زا اقدامات دولت، انتقاد از دستاورد برجام را نیز در دستور کار خود قرار داده اند.

    حق شناس می گوید این تقلیل برجام به دستاورد یک دولت و نه دستاورد یک نظام ، خود موجبات بروز چنین اشتباهی را ایجاد کرده است.

    در حالی که بسیاری از رسانه های منتقد بخش مهمی از اخبار خود را صرف انعکاس حمایت گونه از بازگشت تحریم ها علیه ایران می کنند، سالیان قبل رییس جمهور با نام بردن از حلقه ای تحت عنوان “کاسبان تحریم” حمله سختی را به پشت پرده نشینان تحریم کرد و بسیاری از معضلات و مخالفت ها و مشکل تراشی ها در این عرصه را ناشی از رانت اقتصادی موجود در این حوزه دانست.

    توصیه روحانی به کاسبان تحریم
    حسن روحانی سال 1394 در سخنانی تاکید کرد: «به دلیل تحریم ها، ما جنسی را که وارد کشور می کردیم گاهی ٢٠ درصد، گاهی ٢٥ درصد و حتی ٣٠ تا ٤٠ درصد نیز داشتیم که گران تر می خریدیم یعنی اگر فرض ١٠٠ میلیارد جنس و کالاهای ضروری نیاز بود وارد این کشور شود، حداقل حدود ٢٥ میلیاردش تلف می شد. این از جیب مردم می رفت البته این کار برای کاسبان تحریم خیلی سود داشت و کاسبان تحریم در دوبی، اروپا، چین و تهران بودند و همه جا این کاسبان تحریم بودند و آنها از این توافق عصبانی اند اما مردم ما هزینه پرداخت می کردند.»

    وی آن روزها از کاسبان تحریم و کسانی که جیب هایشان از این افزایش قیمت پر می شود، خواست شغل دیگری برای خود بیابند و یپذیرند که دوره تحریم سپری شده است اما به نظر می رسد در سه سال گذشته ، هیچ تجارتی پرسودتر از کاسبی از تحریم ها علیه ایران وجود نداشته است از این رو شادمانی علنی از بازگشت دوباره تحریم ها اینجا و آنجا ، در ایران و آمریکا نمایان است .

    در چنین شرایطی می توان با دنبال کردن سرنخ ها دریافت کدام دست های آلوده در ایران و آمریکا و دیگر نقاط جهان ، در تجارتخانه تحریم نشسته اند و  پول ها را می شمارند.

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.