کتاب های پایه دوازدهم هنرستان به زودی توزیع می‌شود

چاپ

دانش آموزان پایه دوازدهم هنرستان از «بی کتابی» در روزهایی که یکماه از آغاز سال تحصیلی گذشته می گویند، دفتر تالیف سازمان پزوهش آن را رد و مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران آن را تایید می کند.

به گزارش خبرنگار هدف، حالا دیگر یک ماه از آغاز سال تحصیلی می گذرد، اما همچنان برخی دانش آموزان در انتظار رسیدن کتاب های درسی خود هستند و به طور خاص با استقرار کامل نظام آموزشی 6.3.3 و اضافه شدن پایه دوازدهم که تمامی کتاب های آنها نونگاشت است، در این مقطع تحصیلی بیشترین مشکل توزیع کتاب مشاهده می شود.

طی هفته گذشته دانش آموزان پایه دوازدهم سه تا از هنرستان های شهر تهران در تماس با خبرنگارهدف از «بی کتاب» ماندن در آغاز سال تحصیلی گفتند. با پیگیری خبر هدف مشخص شد این موضوع در هنرستان های شهر تهران و در رشته های مختلف به صورت گسترده رخ داده و هنوز پایه دوازدهم هنرستان ها کتاب های درسی را دریافت نکردند تا میان دانش آموزان توزیع کنند. این در حالی است که طی تماس تلفنی خبرنگار هدف با دفتر تالیف کتاب های درسی سازمان پژوهش اعلام شد که هیچ مشکلی از نبود کتاب به این دفتر اعلام نشده است و توزیع کتاب های درسی به استان ها واگذار شده است. از سوی دفتر تالیف کتاب های درسی موضوع «بی کتاب» ماندن دانش آموزان پایه دوازدهم هنرستان به صورت گسترده و به صورت موردی رد شد.

اما عباسعلی باقری مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در پاسخ به سوال خبرنگار هدف درباره این موضوع گفت: کتاب های پایه دوازدهم چون امسال سال اولی بود که منتشر می شد کمی تحویل آنها به استان ها برای تحویل به مناطق و مدارس با تاخیر رو به رو شد. اخیرا تعداد زیادی کتاب تحویل مناطق شده است و تا آخر این هفته به تدریج این کتاب ها به دست دانش آموزان می رسد.

وی ادامه داد: البته یکی دو کتاب دیگر مانده که به تدریج به دست دانش آموزان خواهد رسید.

به نظر می رسد امسال پایه دوازدهم هنرستان ها باید با تاخیر یکی دو ماهه کتاب های خود را ورق بزنند.