کشتار بزرگ داعش در کوبانی

daash

چاپ

daash

daash

در حمله داعش به عین العرب سوریه دستکم ۱۴۶ تن کشته شدند. درگیری ها در این شهر شدت گرفته است.

سازمان غیردولتی دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد شمار تلفات حمله داعش به شهر عین العرب (کوبانی) در شمال این کشور به صد و چهل و شش کشته رسید. این سازمان تاکید کرد داعش در حمله به کوبانی مرتکب دومین کشتار بزرگ در سوریه شد.گروهک تروریستی داعش روز پنجشنبه پس از ورود به کوبانی(عین العرب) ، سه حمله انتحاری با چند ساعت فاصله در این شهر کرد نشین سوریه هم مرز با ترکیه انجام داد. تروریست هایی که به عین العرب حمله کردند از مرزهای ترکیه وارد شده بودند.
منابع کرد از ورود افراد مسلح وابسته به گروه تروریستی داعش به شهر عین العرب در شمال سوریه خبر دادند. مهاجمان داعشی صبح روز پنجشنبه با یک دستگاه خودروی بمب گذاری شده را نزدیک بخش ورودی این شهر منفجر و از فرار غیر نظامیان از این شهر جلوگیری کردند و با نفوذ به شهر کوبانی وارد درگیری های شدید شدند که تاکنون شمار زیادی از غیرنظامیان در این درگیری ها کشته شده اند.
سخنگوی جنبش تجمع دموکراتیک کردهای سوریه، تاکید کرد حمله دیروز تروریست های داعش به شهر عین العرب با حمایت دولت ترکیه بود.شفان الخابوری گفت: گروه داعش پس از شکست های سنگین ازجمله در تل ابیض و عین عیسی، پایگاه اصلی خود در شهر الرقه را در خطر می دید.داعش به همین علت به شیوه کثیف و قدیمی خود در حملات انتحاری با خودروهای بمبگذاری شده متوسل شد.خودروی بمبگذاری شده از مرزهای ترکیه وارد بخش سوری گذرگاه عین العرب شد. اعضای گروه تروریستی داعش که به شهر کوبانی (عین العرب) حمله کرده اند از خاک ترکیه وارد سوریه شده اند.
برافراشته شدن پرچم یگان های دفاع از کردها در تل ابیض شکست سنگینی برای داعش بود و این گروه گذرگاه مهم تجاری برای قاچاق نفت خود را از دست داد. تل ابیض همچنین گذرگاه مهمی برای تردد جنگجویان داعش و انتقال کمک های لجستیکی برای این گروه با همکاری ترکیه بود.ترکیه اخباری را که براساس آن نیروهای داعش پنجشنبه با عبور از خاک این کشور به کوبانی حمله کرده اند تکذیب کرده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه اعلام کرد؛ شصت و سه فرد مجروح از عین العرب در شمال سوریه برای درمان به ترکیه منتقل شدند. یگان های کردی با تسلط بر تل ابیض توانستند منطقه خودمختار در عین العرب را به مناطق القامشلی و حسکه متصل کنند. مسئولان بیمارستانی در کوبانی نیز اعلام کرده است ؛در انفجار یک خودروی بمب گذاری شده و دیگر حملات گروه داعش در کوبانی 12 نفر کشته و 70 تن زخمی شده اند. یک عامل انتحاری عضو داعش پنجشنبه دومین حمله این گروه را در کوبانی انجام داد که براثر آن شماری کشته یا زخمی شدند.
گروه داعش  دست کم 23 کرد سوری را در یکی از روستاهای اطراف کوبانی ( عین العرب) اعدام کرد.سوریه ترکیه را به کمک و تجهیز مهاجمان متهم کرده است و ترکیه این اتهامات را رد می کند.