• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • کشوری که به کوره تروریست سوزی تبدیل شد

    تقدیمی هدف:

    کشوری که به کوره تروریست سوزی تبدیل شد/پرونده

    آیا بحران سوریه به جنگ جهانی سوم بدل می شود؟

    بین الملل > خاورمیانه – یک سال از آغاز حملات ائتلاف ضد داعش به سوریه می گذرد و کماکان رهبران جهان در جلسات شورای امنیت بر سر این کشور بحث می کنند، برخی معتقدند بحران سوریه به جنگ جهانی نزدیک می شود و برخی پایان بحران را تجزیه می دانند.

    یک سال از حملات ائتلاف ضد داعش به سوریه گذشت اما کماکان وضعیت سوریه  به کوره ای برای سوزاندن تروریست ها می ماند، اما ایا واقعا در این منطقه تروریست ها کشته می شوند؟ ائتلاف به اصطلاح ضد داعش، با هدف پاکسازی تروریسم در منطقه غرب آسیا ، به خاورمیانه لشگر کشی کرد که مقصد اول آن ها عراق بود، این کشورها که با پشتیبانی ناتو وارد عمل شدندکه همچنان بعد از یک سال دست آورد خاصی نداشته اند جز اینکه تروریست ها قوی تر و دارای سلاح های پیشرفته تر شدند.

    نمونه بارز آن حملات شیمیایی اخیر این گروه های تروریستی به حلب است. در این میان ترکیه هم اعاده سهم خواهی کرد و به شمال حلب لشگر کشی کرد. روسیه که از اویل بحران سوریه مواضع مشخصی داشت روز گذشته جنگنده های پیشترفته تری در سوریه مستقر کرد.چرا که تنش بین روسیه و آمریکا بر سر سوریه بالا گرفته است و دو طرف یکدیگر را تهدید به حملات مستقیم و غیر مستقیم کرده اند تا جایی که جان کربی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا تهدید خود علیه روسیه را پس گرفت


    وضعیت سوریه به کجا می رسد؟

    برخی تحلیلگران معتقدند بحران سوریه به جنگ جهانی منتهی خواهد شد. رابرت فیسک تحلیلگر معروف انگلیسی بارها به کرات در مقالات خود درخصوص سوریه و  جنگ جهانی سوم اشاره کرده است. با توجه به تنش و منازعات دیپلماتیک در شورای امنیت سازمان ملل بر سر دمشق غیر محتمل نیست که جنگی فرسایشی در پیش نباشد چرا که پس از جلسه شورای امنیت درباره سوریه آنکارا اعلام کرد جنگ ما با سوریه ممکن است سالیان سال به طول بیانجامد. بر همین اساس روز گذشته در شورای امنیت طرح فرانسه درباره سوریه مورد پذیرش اعضای این سازمان قرار گرفت. در پیش‌نویس قطعنامه مذکور به تلاش برای آتش‌بس مجدد براساس بندهای توافق میان آمریکا و روسیه که 9 سپتامبر آغاز شد با هدف ارسال کمک‌های بشردوستانه برای محاصره شده‌ها در مناطق تحت سلطه مخالفان سوریه در حلب و توقف حملات هوایی به این شهر، تاکید شده است.

    در همین حال پس از جلسه روز گذشته شورای امنیت انگلیس، روسیه را به جنایت جنگی متهم کردوزیر امور خارجه انگلیس تصریح کرد: لندن و واشنگتن طیف وسیعی از گزینه‌ها برای تحت فشار گذاشتن روسیه را بررسی می‌کنند. یکی از این گزینه‌ها تحریم‌ بازی‌های جام جهانی 2018 میلادی به میزبانی روسیه از سوی مقامات انگلیس است. قوی‌ترین سلاحی که در دست داریم این است که روس‌ها را شرمسار و رسوا کنیم.


    هشدار روسیه به واشنگتن درباره حمله مستقیم نظامی به سوریه/ لاوروف تلفن به دست شد

    در پی تهدیدات مسئولان آمریکایی به در پیش گرفتن گزینه‌های دیگری در تعامل با بحران سوریه، وزارت خارجه روسیه هشدار داد که هرگونه حمله نظامی مستقیم آمریکا به نظام سوریه پیامدهای وخیمی برای کل خاورمیانه به دنبال خواهد داشت.

    به گزارش شبکه اسکای نیوز عربی در بیانیه وزرات خارجه روسیه آمده هرگونه حمله مستقیم به دمشق یا سوریه از سوی آمریکا باعث پیش آمدن پیامدهایی ترسناک در کل خاورمیانه خواهد شد

     

    اخیرا برخی مسئولان آمریکایی از جمله جان کری، وزیر خارجه این کشور با اعلام اینکه مذاکرات سیاسی با روسیه دیگر مفید به نظر نمی‌رسد گفته بودند که کاخ سفید در حال بررسی طرح دیگری در تعامل با بحران سوریه است که کارشناسان می‌گویند منظور آنها دخالت نظامی محدود اما مستقیم در سوریه است.

    پس از اینکه آمریکا تهدید کرد همکاری‌های خود را با طرف روسی درخصوص بحران سوریه تعلیق می‌کند، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای به نقل از سرگئی لاوروف، وزیر خارجه این کشور تاکید کرد: مسکو همچنان از گفتگو با آمریکا در مورد سرفصل‌های اصلی حل بحران سوریه استقبال می‌کند.

    وزیر خارجه روسیه در پاسخ به تقاضای همتای آمریکایی خود برای توقف عملیات ضدتروریستی در حلب برای برقراری مجدد آتش بس در این منطقه، گفت: پیمان پایان درگیری ها در نتیجه توافق روسیه و آمریکا، بارها از سوی تروریست های گروه جبهه النصره نقض شد که مانع ارسال کمک ها شدند و تهدید کردند به کاروان های کمک های انسانی سازمان ملل حمله می کنند.

    توپ سوریه در کدام زمین است؟

    میخائیل بوگدانف، فرستاده ویژه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به خاورمیانه و آفریقا و معاون وزیر خارجه این کشور درگفت‌وگو با شبکه خبری روسیا الیوم اظهار داشت: آمریکایی‌ها موضع‌گیری‌های مختلف و متفاوتی دارند و میان وزارت خارجه و دفاع و آژانس مرکزی اطلاعات تفاوت رویکرد وجود دارد، برخی مسئولان آمریکایی هماهنگی با ما در امور نظامی را ضروری می‌دانند اما برخی دیگر مخالف این گروه هستند و اصل مشکل همین جاست، بنابراین توپ سوریه اکنون در زمین آمریکایی‌ها است. وی همچنین تکلیف مذاکره با جبه های تروریستی را روشن کرد.

     


    عملیات ضد تروریستی روسیه در سوریه یک ساله شد

    ایرنا در گزارشی می نویسد: نهم مهرماه سال 94 پس از موافقت پارلمان روسیه با درخواست رسمی سوریه، نخستین پرواز بمب افکن های روسی مستقر در پایگاه حمیمیم برای بمباران تروریست ها در بی اطلاعی کامل غرب از برنامه ریزی های قبلی دمشق و مسکو آغاز شد.
    روسیه که از دیرباز متحد نظامی و سیاسی سوریه به شمار می رود، پس از گذشت چهار سال از اقدام چند کشور غربی و عربی در تشکیل گروههای تروریستی و پیشروی های نگران کننده داعش و جبهه النصره در مناطق مختلف حتی تا دمشق، در عملیاتی پنهانی و پوشش داده شده، جنگ افزارها و شماری از نظامیان خود را به پایگاه حمیمیم سوریه منتقل کرد.
    فقط 15 روز پس از آغاز عملیات هوایی روسیه، ناگهان دومین شوک خبری به غرب وارد شد، زیرا ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور میزبان بشار اسد همتای سوری خود در مسکو و سرسراهای کاخ کرملین شده بود.
    سران دو کشور در این مذاکرات که 24 مهرماه سال گذشته انجام شد، دامنه گسترده ای از همکاری ها و برنامه ریزی های ضد تروریستی نظامی را در سوریه هماهنگ کردند که تاکنون ادامه دارد.
    سفر ناگهانی و اعلام نشده بشار اسد به مسکو در شرایط سخت سوریه که با ناآگاهی کامل سازمان های جاسوسی و اطلاعاتی غربی به ویژه رژیم صهیونیستی عضو گروه ضد سوری صورت گرفت، نشان می دهد، دمشق و مسکو توانسته اند به هماهنگی کامل در اجرای سیاست های کلان ضدتروریستی برسند.
    پس از این دیدار، دامنه عملیات هوایی روسیه در سوریه به صورت مستقل و همچنین حمایت از تهاجم ضد تروریستی ارتش این کشور علیه تروریست ها گسترده تر شد.
    بیش از 70 فروند انواع بمب افکن های سوخو و جنگنده های پشتیبانی کننده همراه بالگردهای رزمی برخوردار از همراهی های ناوها و ناوچه های جنگی، تجسسی، هواپیماهای شناسایی و پهپادهای جمع آوری اطلاعات، ساختار عملیاتی نیروهای روسیه در سوریه را شکل دادند.
    افزون بر استفاده از توان این نیروها در بمباران مواضع تروریست ها به ویژه جبهه النصره و داعش، نیروی دریایی روسیه نیز با استفاده از ناوها و زیردریایی های خود اهداف زیادی را زیر موشکباران قرار داد و همزمان هواپیمای قاره پیمای توپولف با دهها پرواز رفت و برگشت از خاک روسیه، عملیات ضد تروریستی را تشدید کردند.
    همچنین نیروی هوافضای روسیه توانست با تمرکز بر بمباران تاسیسات نفتی سوریه که از سوی داعش اشغال شده بود و براساس گزارش ها و اسناد ارائه شده به سازمان ملل، نفت آن از سوی شبکه ای بین المللی از قاچاقچیان و تانکرها به ترکیه منتقل می شد، این گروه تروریستی را از بخش اصلی درآمد خود محروم کند.

     

    ترکیه بارها انتقال نفت داعش به این کشور و کسب درآمد حاصل از این قاچاق نفتی را تکذیب کرده است.
    بمب افکن های روسی در بسیاری از روزها تا بیش از 100 موضع تروریست ها را هدف قرار دادند و آمار مواضع نابود شده نیز بیش از 15000 مرکز با هزاران کشته و زخمی اعلام شده است.
    همکاری نظامی هوایی روسیه و سوریه و همچنین پشتیبانی از عملیات زمینی ارتش این کشور با وجود مخالفت کشورهای ضد سوری به ویژه آمریکا و عربستان، سبب شد طرح براندازی دولت بشار اسد با استفاده ابزاری از تروریست ها شکست بخورد و گروه داعش و جبهه النصره نیز از حالت پیشروی به زمین گیری برسند.
    پس از این دستاورد، مسکو و واشنگتن اسفند سال 94 برای برقراری آتش بس توافق کردند و همزمان با اجرای آن روسیه نیز بخش اصلی توان نظامی خود را از سوریه خارج کرد، ولی همچنان به استفاده از یگان هوایی مستقر در این کشور، نیروی دریایی و پرواز هواپیماهای دوربرد علیه تروریست ها ادامه می دهد.
    اکنون با ورود همکاری نظامی ضد تروریستی دمشق و مسکو به سال دوم، با وجود اینکه در بسیاری از مناطق سوریه آتش بس برقرار شده است، اما آمریکا و گروه کشورهای ضد سوری از پاک کردن کانون های تجمع تروریست ها در مناطق مختلف به ویژه استان حلب مخالفت می کنند که سبب شده اختلاف ها بین مسکو و واشنگتن در این زمینه بیشتر شود.
    اکنون روسیه متکی به دستاوردهای این عملیات و تغییر معادله براندازی حکومت بشار اسد بر این نکته تاکید می کند که مطابق مصوبه های شورای امنیت سازمان ملل و کشورهای عضو گروه حامیان بین المللی سوریه همزمان با ادامه مذاکرات سوری-سوری آینده سیاسی این کشور نیز باید براساس نتایج برگزاری یک همه پرسی پس از سرکوب تروریسم و برقراری آرامش تعیین شود.

     

    روسیه در اجرای این راهبرد از همگرایی ها و همکاری های سیاسی و منطقه ای ایران نیز بهره می گیرد و دو کشور توانسته اند، راههای پیش روی اردوگاه ضد سوری را برای اجرای نقشه سرنگونی حکومت سوریه ببندند.
    مسکو ضمن تاکید بر اینکه به سرکوب تروریست ها به عنوان یک خطر جهانی همچنان ادامه خواهد داد و حاضر به مذاکره با آنان نیست، بارها اعلام کرده که دولت بشار اسد براساس مقررات بین المللی مسئولیت حکومت قانونی در سوریه را دارد و ارتش این کشور نیز تنها نیروی قابل اعتماد و توانمند در مبارزه زمینی با تروریسم است.

    آیا سوریه تجزیه می شود؟

    به گزارش خبرآنلاین، با توجه به گزارشی که از نظر گذراندید، ورود ترکیه به خاک سوریه گزینه تجزیه را از نگاه تحلیلگران محتمل تر از جنگ جهانی کرده است. کارشناسان معتقدند غرب مخصوصا ایالات متحده آمریکا توان نظامی برای جنگ فرسایشی را مانند سابق ندارد، ترجیح می دهد با قدرت نرم خاورمیانه را سرکوب کند یا به طرح مطبوع خود یعنی همان طرح تجزیه برسد به این خاطر از استراتژی آمریکا در شمال حلب در حمایت از کردهای سوریه به این معناست که آنها یکی به نعل می زنند یکی به میخ، از سویی از حملات ترکیه حمایت می کنند از سوی دیگر کردها را مجهز به سلاح جنگی می کنند، در این صورت ترکیه و کردها را به جان هم می اندازند، شدت درگیری میان ترکیه و کردها چه در شمال حلب و چه در شمال عراق نگرانی ها را در خصوص تجزیه این قسمت افزایش داده است.

    از سوی دیگر جنگ سرد بین روسیه و آمریکا نسبت به سال های اخیر شدت گرفته است تا جایی که سوریه محل انتقام گیری این دو کشور از یکدیگر شده است. در همین اوضاع احوال فعلی فایلی صوتی منتسب به جان کری منتشر شده است که نشان می دهد غرب در خصوص بشار اسد رئیس جمهوری سوریه عقب نشینی کرده است.

    سوال این است، هدف واقعی غرب و متحدان عربی خود، کدام کشور است؟ سوریه تا چه زمانی جولانگاه انتقام گیری رهبران جهان است؟

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.