• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • گرانی آب، برق و گاز؛ شاید وقتی دیگر

    تقدیمی هدف:

    نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز که در دو نوبت صبح و عصر پیگیری شد، به بررسی بودجه ۹۷ کل کشور پرداختند.

    به گزارش خبرنگار هدف، جلسه بررسی بودجه ۹۷ کشور امروز با حضور اکثریت نمایندگان در دو نوبت صبح و عصر برگزار شد. در این جلسه بررسی نمایندگان به بررسی بخش‌های هزینه‌ای لایحه بودجه ۹۷ در تبصره ۶ لایحه از جمله عوارض بهای آب و برق شهری، مالیات بر حقوق کارمندان پرداختند.

    سقف معافیت مالیاتی حقوق کارکنان در سال ۹۷ تعیین شد

    نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز و در ادامه بررسی بخشهای درآمدی لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور، با تصویب بند الف تبصره ۶ لایحه، ضمن تعیین سقف معافیت مالیاتی حقوق کارکنان بخش دولتی و غیردولتی در سال آینده، میزان مالیات دریافتی از کارکنان را به صورت پلکانی تعیین کردند.

    بر اساس بند (الف) تبصره ۶ لایحه بودجه «سقف معافیت مالیاتی موضوع ماده(۸۴) قانون مالیاتهای مستقیم مصوب ۴/۱۲/۱۳۶۶ و اصلاحات بعدی آن در سال ۱۳۹۷ سالانه مبلغ دویست و هفتاد و شش میلیون ( ۲۷۶.۰۰۰.۰۰۰) ریال تعیین می‌شود. نرخ مالیات بر کل درآمد کارکنان دولتی و غیردولتی اعم از حقوق و مزایای فوق العاده و کارانه – به استثنای تبصره یک و ۲ ماده ۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم (در مورد فعالیت‌های پژوهشی دانشگاهها) – مازاد بر مبلغ مذکور تا سه برابر آن مشمول مالیات سالانه ده درصد (۱۰%) و نسبت به مازاد سه برابر، تا چهار برابر آن مشمول مالیات سالانه پانزده درصد (۱۵%) و نسبت به مازاد چهاربرابر، تا شش برابر بیست و پنج درصد (۲۵%) و نسبت به مازاد شش برابر سی و پنج درصد (۳۵%) تعیین می‌شود.

    میزان معافیت مالیاتی اشخاص موضوع مواد(۵۷) و (۱۰۱) قانون مالیات‌های مستقیم سالانه مبلغ دویست و شانزده میلیون (۲۱۶.۰۰۰.۰۰۰)ریال تعیین می‌شود.»

    این بند با ۱۵۲ رای موافق، ۸۶ رای مخالف و ۶ رای ممتنع از مجموع ۲۵۱ نماینده حاضر در صحن به تصویب رسید.

    در جریان بررسی این بنداز تبصره الف، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت به نمایندگی از دولت در مخالفت با آن صحبت کرد و خواستار رای منفی به این بند و بررسی پیشنهاد اولیه دولت در لایحه بودجه شد، رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۳۹۷ نیز به دفاع از این بند به عنوان مصوبه کمیسیون پرداخت و تاکید کرد: این فرمول، به نفع همه کارکنان دولت از جمله معلمان است و بنای آن بر توجه به طبقات پایین‌تر و برقراری عدالت مالیاتی است.

    در نهایت، مجلس نظر کمیسیون تلفیق بودجه را تایید کرد.

    اجرای آزمایشی قانون مالیات بر ارزش افزوده تمدید شد

    در جریان بررسی بندهای درآمدی لایحه بودجه، نمایندگان با تمدید مهلت اجرای آزمایشی قانون مالیات بر ارزش افزوده موافقت کردند.

    بر این اساس، طبق مصوبه مجلس مقرر شد مدت اجرای آزمایشی قانون مالیات بر ارزش افزوده تا زمان لازم الاجرا شدن قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده در سال ۹۷ تمدید شود.

    نمایندگان با ۱۶۴ رای موافق، ۴۰ رای مخالف و ۳ رای ممتنع از مجموع ۲۱۶ نماینده حاضر در مجلس با تمدید مهلت اجرای آزمایشی قانون مالیات بر ارزش افزوده موافقت کردند.

    به گزارش مهر، کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در حال تدوین قانون جدیدی برای مالیات بر ارزش افزوده است که به گفته محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصاد تا اردیبهشت ماه سال ۹۷ به صحن مجلس ارائه خواهد شد؛ لذا قانون مالیات بر ارزش افزوده فعلی تا زمان تصویب نهایی طرح کمیسیون اقتصاد تمدید خواهد شد.

     

    مجلس عوارض برق را برای طرح‌های روستایی تعیین کرد

    نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بررسی بخش‌های درآمدی لایحه بودجه ۱۳۹۷ کل کشور، با تصویب بند «هـ» تبصره ۶ لایحه، عوارض برق مصرفی مربوط به اجرای طرح‌های توسعه و نگهداری شبکه‌های روستایی و تولید برق تجدیدپذیر را تائید کردند.

    بر اساس این بند «عوارض موضوع ماده ۵ قانون حمایت از صنعت برق کشور مصوب ۱۰ آبان ماه ۱۳۹۴ به میزان ۸ درصد مبلغ برق مصرفی، در سقف ۱۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال تعیین می‌شود؛ مشترکین روستایی و چاه‌های کشاورزی از شمول حکم این بند معاف هستند».

    این بند با ۱۳۹ رأی موافق، ۶۴ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۰ نماینده حاضر در صحن به تصویب رسید.

     

    مجلس معافیت مالیاتی صنایع مناطق غیر برخوردار را فعلاً مسکوت گذاشت

    نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه نشست صبح امروز و بررسی بخش‌های درآمدی لایحه بودجه ۱۳۹۷ کل کشور، جزء ۳ بند «و» تبصره ۶ لایحه را برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق بودجه ارجاع دادند تا پس از اصلاح، مجدداً در صحن مجلس بررسی شود.

    این بخش از لایحه مقرر کرده بود که مفاد جزء ۳ بند «پ» ماده ۳۲ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه‌ای کشور مصوب ۱۰ بهمن ماه ۱۳۹۵ در سال آینده اجرا نمی‌شود؛ به این ترتیب معافیت مالیاتی واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی در مناطق غیر برخوردار از اشتغال، در سال آینده مانند معافیت‌های مناطق آزاد تجاری و صنعتی محاسبه نمی‌شود.

    این بند از لایحه بودجه ۹۷ ابتدا رأی نیاورد و در ادامه اصلاح و حذف آن نیز با موافقت نمایندگان مواجه نشد و به این ترتیب، در نهایت برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق بودجه بازگشت تا در آنجا تعیین تکلیف و مجدداً تقدیم صحن مجلس شود.

    نگرانی نمایندگان از افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده

    در جریان بررسی بخش های درآمدی لایحه بودجه، نمایندگان وارد بررسی بندهای مربوط به امور مالیاتی شدند.

     

    این تلاش تا جایی بود که یوسف نژاد سخنگوی کمیسیون تلفیق ناچار شد اعلام کند کمیسیون تلفیق با مصوبه این کمیسیون مبنی بر حذف بند (ز) مخالف است.

    پس از مخالفت صحن علنی با حذف این بند، بررسی بازگشت به لایحه دولت در دستور کار مجلس قرار گرفت. با توجه به اظهارات موافقان و مخالفان، نمایندگان با بازگشت به لایحه دولت نیز مخالفت کردند و این بند جهت بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.

    طبق این بند به سازمان امور مالیاتی اجازه داده می شد ضریب ارزش افزوده فعالیت مودیان مشمول مالیات بر ارزش افزوده را تعیین کنند.

    نمایندگان نگران بودند که این ضریب افزاینده باشد، علی رغم اینکه نوبخت اعلام کرد این ضریب کاهنده خواهد بود.

    حق بیمه واحدهای مسکونی تعیین شد

    نمایندگان با تصویب بندی به هر یک از وزارتخانه های نفت و نیرو اجازه دادند از طریق شرکت های تابعه ذیربط ماهانه از هر واحد مسکونی مشترکین گاز مبلغ دو هزار ریال و از هر واحد مسکونی مشترکین برق مبلغ یک هزار ریال اخذ کنند. برای مشترکین روستایی مبالغ فوق الذکر ۵۰ درصد خواهد بود. وجوه فوق مشمول مالیات به نرخ صفر است.

    طبق لایحه بودجه این بند باید مطابق با ماده ۱۲ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت اجرا شود.

    طبق ماده ۱۲ این قانون به هر یک از وزارتخانه های نفت و نیرو از طریق شرکت های تابعه ذیربط اجازه داده می شود مبلغی را که طبق قوانین بودجه سنواتی در قبوض گاز و برق برای هر واحد مسکونی و تجاری تعیین می گردد اخذ و صرفا جهت بیمه خسارت مالی و جانی اعم از فوت و نقص عضو و جبران هزینه های پزشکی ناشی از انفجار، آتش سوزی و مصدومیت مشترکان شهری و روستایی و سکونتگاهی عشایری گاز و برق از طریق شرکت های بیمه با برگزاری مناقصه اقدام کنند.

    توزیع درآمدهای مالیاتی به سازمان امور مالیاتی واگذار شد

    در جریان بررسی بندهای درآمدی لایحه بودجه، نمایندگان بندی از لایحه بودجه را حذف کردند که بر اساس آن حکم بند (ب) ماده ۳۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده در سال ۹۷ تنفیذ می شد.

    این بند با ۱۳۰ رای موافق، ۷۲ رای مخالف و ۹ رای ممتنع از مجموع ۲۳۴ نماینده حاضر در مجلس حذف شد.

    طبق بند (ب) ماده ۳۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده، درآمد حاصل از مالیات انواع سیگار و محصولات دخانی، انواع بنزین و سوخت هواپیما، نفت سفید، نفت گاز و نفت کوره به حساب وزارت کشور واریز می شد.

    نمایندگان این بند را حذف کردند و اجرای این ماده را به قانون برنامه ششم ارجاع دادند.

    طبق قانون برنامه ششم توسعه، درآمدهای دولت از مالیات انواع سیگار و محصولات دخانی، انواع بنزین و سوخت هواپیما، نفت سفید، نفت گاز و نفت کوره به حساب سازمان مالیاتی واریز می شود و سازمان امور مالیاتی مسئول توزیع آن است.

    نمایندگان با توزیع این درآمدها از سوی وزارت کشور مخالف بودند و معتقد بودند این توزیع به صورت عادلانه انجام نمی شود؛ لذا خواستار توزیع این درآمدها از سوی سازمان امور مالیاتی شدند.

    درآمدهای سازمان زمین شناسی اختصاصی شد

    در جریان بررسی بندهای درآمدی لایحه بودجه، نمایندگان بندی را به تبصره ۶ لایحه بودجه الحاق کردند که بر اساس آن در سال ۹۷ درآمدهای مربوط به خدمات زمین شناسی، اکتشافی و آزمایشگاهی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور اختصاصی تلقی می شود.

    این بند با ۱۱۸ رای موافق، ۵۹ رای مخالف و ۱۰ رای ممتنع از مجموع ۲۳۶ نماینده حاضر در مجلس به تصویب رسید.

    «مجوز افزایش قیمت آب، برق و گاز» به کمیسیون تلفیق بودجه بازگشت

    در جلسه علنی نوبت عصر بند الحاقی ۶، تبصره ۶ لایحه بودجه درباره مجوز افزایش قیمت آب، برق و گاز در سال آینده در دستور کار قرار گرفت که پس از مخالفت نمایندگان، این بند به کمیسیون تلفیق بازگشت.

    در این بند آمده بود: «هر گونه افزایش قانونی بهای آب، برق و گاز مصرفی در بخش های خانگی، کشاورزی، صنعتی و خدماتی فقط با مصوبه هیات وزیران امکانپذیراست».

     

    مجلس «معافیت مدارس از هزینه آب و برق» را فعلا مسکوت گذاشت

    نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه نشست علنی عصر امروز و بررسی بخش های درآمدی لایحه بودجه ۱۳۹۷ کل کشور، بند الحاقی ۳ به تبصره ۶ لایحه بودجه را که به موضوع معافیت مدارس از پرداخت هزینه آب، برق و گاز اختصاص دارد، برای رفع اشکال به کمیسیون تلفیق بودجه بازگرداندند.

    در متن گزارش کمیسیون تلفیق در رابطه با این بند آمده بود: «کلیه مدارس آموزش و پرورش از پرداخت هزینه مصرفی آب و برق و گاز در سقف الگوی مصرف معاف هستند. سقف الگوی مصرف طی دستورالعملی توسط وزارتخانه های نیرو و آموزش و پرورش تدوین و اجرا می شود.»

    این بند الحاقی با توجه به مغایرت با برنامه ششم توسعه نیاز به دو سوم رای نمایندگان داشت که ابتدا با ۱۴۹ رای موافق، ۵۴ رای مخالف و ۱۲ رای ممتنع از مجموع ۲۴۱ نماینده اکثریت آرا را به دست نیاورد و در ادامه پیشنهاد اصلاح آن با حذف مدارس غیردولتی و اختصاص حکم این بند به مدارس دولتی و رعایت سقف الگوی مصرف ارائه شد که این پیشنهاد هم رای نیاورد.

    در نهایت با پیشنهاد رئیس مجلس و موافقت نمایندگان این بند برای بررسی بیشتر و رفع اشکال به کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ ارجاع شد تا پس از رفع ایراد مجددا در صحن مجلس بررسی شود.

    تعیین عوارض سیگار در سال ۹۷ فعلا مسکوت ماند

    نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی عصر امروز و بررسی بندهای درآمدی لایحه بودجه ۱۳۹۷ کل کشور، بند الحاقی ۷ به تبصره ۶ لایحه بودجه را که به تعیین نرخ عوارض هر نخ سیگار داخلی و خارجی در سال آینده می پردازد، در دستور کار قرار دادند اما به دلیل وجود ابهام و اختلاف نظر بر سر آن، این بند نیز مانند بسیاری از بندهای دیگر این تبصره به کمیسیون تلفیق بودجه بازگشت.

     

    پایان جلسه علنی مجلس/ ادامه جلسه؛ صبح فردا

    جلسه علنی نوبت عصر امروز یکشنبه ۱۵ بهمن ماه مجلس شورای اسلامی با اعلام ختم جلسه از سوی مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس پایان یافت.

    نمایندگان از روز سه شنبه هفته گذشته تاکنون بخش های درآمدی لایحه بودجه ۱۳۹۷ را تا انتهای تبصره ۶ بررسی کرده اند.

    به گفته نایب رئیس مجلس، جلسه بعدی پارلمان ساعت ۸ صبح فردا خواهد بود و نمایندگان به ادامه بررسی لایحه بودجه خواهند پرداخت.

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.