یاوه‌گویی وزیر خارجه بحرین علیه ایران در سازمان ملل

یاوه‌گویی وزیر خارجه بحرین علیه ایران در سازمان ملل

چاپ

بین الملل > دیپلماسی – خبرهدف  نوشت: وزیر خارجه بحرین با متهم کردن ایران به دخالت در امور دیگر کشورها گفت: ایجاد روابط خوب با ایران در گرو عدم مداخله این کشور در امور داخلی دیگر کشورها و توقف حمایت از تروریسم است.

به گزارش النشرة، خالد بن احمد آل خلیفه، وزیر خارجه بحرین در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل تاکید کرد: تحقق ثبات در خاورمیانه نیاز به اراده سیاسی مشترک دارد و باید در برابر تمام افراد و نظام هایی که از تروریسم حمایت مالی می کنند، ایستاد.

 

وزیر خارجه بحرین در یاوه گویی های خود علیه ایران مدعی شد: ملت ایران از فقر و ناامیدی رنج می برند. نظام حاکم بر ایران از تعدادی از تشکیلات تروریستی نظیر حزب الله لبنان و شبه نظامیان کودتاچی در یمن حمایت می کند. ایجاد روابط خوب با ایران در گرو عدم مداخله این کشور در امور داخلی دیگر کشورها و توقف حمایت از تروریسم است.

وی مدعی شد: ما از دولت مشروع در یمن از طریق مشارکت در ائتلاف عربی حمایت می کنیم، ما مخالف مداخله بیگانگان در یمن هستیم و در کنار هیچ گروهی علیه گروه دیگر نمی ایستیم.

وزیر خارجه بحرین با بیان اینکه قطر از حوادث تروریستی هدفمندی که کشور من شاهد آن بود حمایت می کرد، گفت: تروریسم در حال حاضر به تشکیلات تروریستی که قابل مبارزه و نابودی هستند منحصر نمی شود بلکه تبدیل به وسیله ای برای کشورهایی شده است که برای ایجاد بحران ها تلاش می کنند. برخی کشورها از تروریسم و گسترش خشونت حمایت می کنند و نمی توان به این کشورها اجازه داد تا در تلاش ها برای پایان دادن به درگیریها مشارکت کنند.

خالد بن احمد آل خلیفه در خصوص فلسطین گفت: ما از اقدامات مثبت صورت گرفته از سوی گروه های فلسطینی برای پایان بخشیدن به شکاف داخلی استقبال می کنیم.