یکی از رهبران عشایر الانبار عراق در گفت‌وگو با خبرهدف:

ss

چاپ

آمریکا مانع پیشروی یگان‌های نظامی در محوری از عملیات فلوجه شد

ss

یک رهبر عشایر الانبار با تاکید بر پیشروی‌های قابل توجه نیروهای مشترک عراقی در اطراف فلوجه، گفت: در محور «حلابسه»، ائتلاف بین المللی با توسل به زور مانع پیشروی یگان‌های نظامی عراق شد.

«صباح العیساوی»، یکی از رهبران عشایر عراق در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خبرهدف در بغداد خبر داد، نیروهای امنیتی مشترک پیشروی قابل توجهی در عملیات آزادسازی فلوجه محقق کردند.

وی با اشاره به اینکه نیروهای عراقی تنها 3کیلومتر تا پل فلوجه فاصله دارند، گفت: با آزادی کامل ناحیه الکرمه و الصقلاویه در همجواری فلوجه، هر گونه ارتباط این شهر با دنیای خارج کاملا قطع شده است.

العیساوی گفت: نیروهای امنیتی پیشروی خوبی در منطقه «الحلابسه» در جنوب شهر داشتند اما فرماندهی ائتلاف بین المللی به آنها دستور عقب‌نشینی داده و مانع پیشروی بیش‌تر آنها شدند.

عملیات آزادسازی فلوجه در 23 ماه می گذشته آغاز شد. نیروهای عراقی پس از گذشت چند روز از آغاز این عملیات، موفق شدند وارد بخش‌هایی از مناطق مسکونی در شهر فلوجه و حومه آن شوند.

«رائد شاکر جودت»، رئیس پلیس فدرال عراق نیز دیروز اعلام کرد: عملیات برای آزادسازی مرکز شهر فلوجه به عنوان آخرین بخش از عملیات آزادسازی این شهر ظرف دو یا سه روز آغاز می‌شود.

وزارت دفاع عراق نیز دیروز در بیانیه‌ای اعلام کرد از عملیات آزادسازی فلوجه تنها آزادی مرکز شهر مانده و نیروهای ارتش در ده‌ها متری مرکز فلوجه قرار دارند.

وی در اظهاراتی خبری گفت: نیروهای بسیج مردمی و دیگر یگان‌های نظامی آزادسازی همه مناطق و روستاهای همجوار فلوجه را کامل کردند.