یک میلیون دقیقه تاریخی در یوتیوب

چارلی چاپلین

چاپ

یک میلیون دقیقه تاریخی در یوتیوب / انتشار فیلم‌های دیده نشده از چارلی چاپلین و مرلین مونرو

فرهنگ > رسانه – بنگاه خبری آسوشیتدپرس در همکاری با شرکت بریتیش‌مووی‌تون لحظاتی از تاریخ دنیای معاصر را در قالب فیلم در اینترنت به اشتراک گذاشتند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آسوشیتدپرس در همکاری با بریتیش مووی‌تون یک میلیون دقیقه فیلم از اخبار تاریخی جهان را در دو کانال بر روی سایت اشتراک ویدئوی یوتیوب بارگذاری کرد. این مجموعه شامل 550 هزار قطعه ویدئو از سال 1895 تا کنون است که به ادعای این خبرگزاری بزرگترین مجموعه ویدئوی خبری است که در طول تاریخ در یک پلتفرم اشتراک ویدئو قرار گرفته است.

آسوشیتدپرس گفت که این دو کانال همانند یک دایره‌المعارف تصویری خواهند بود که چشم‌اندازی بی‌همتا از پراهمیت‌ترین لحظات تاریخ مدرن را به شما ارائه می‌دهند.

این مجموعه لحظاتی از اشخاص و وقایعی را در خود دارد که در شکل دادن به دنیای امروز ما نقش داشته‌اند. در این ویدئوها می‌توان لحظاتی از زلزله سانفرانسیکو در سال 1906، بمباران پرل‌هاربر در سال 1941، سخنان بنیتو موسولینی برای فراخوان صلح صلح جهانی در سال 1931 و بزرگداشت سفیر آلمان در لندن همراه سلام نمادین حزب نازی در سال 1936 را در کنار هم مشاهده کرد. ستاره‌های دنیای سینما همانند چارلی چاپلین و همسرش پائولت گدار در ماه عسل در سال 1936 و مرلین مونرو در سال 1950 در لندن نیز در این ویدئوها حضور دارند.

آلوین لیندسی مدیر آرشیو بین‌المللی آسوشیتدپرس گفت : «آرشیو ویدئوهای این خبرگزاری و مجموعه ویدئوهای بریتیش‌مووی‌تون، خالق سفری خارق‌العاده به میان مردمان و اتفاقاتی هستند که تاریخ ما را شکل داده‌اند.» او در ادامه افزود : «بارگذاری این ویدئوها در یوتیوب به این معناست که برای اولین بار، عموم مردم می‌توانند برخی از قدیمی‌ترین و چشمگیرترین لحظات تاریخ را با چشمان خود ببینند.»

وقایع ورزشی و تفریحی، فجایع آب‌و‌هوایی، نوآوری‌های فناوری و برخی از عجیب‌ترین اتفاقات تاریخ نیز در این مجموعه ویدئوها قابل مشاهده خواهند بود.

بریتیش‌مووی‌تون یکی از بزرگترین آرشیو‌های فیلم‌های خبری در جهان را در اختیار دارد. این شرکت اولین‌بار فیلم‌های صدادار و رنگی خبری را برای ضبط بسیاری از ویدئوهای خبری اختصاصی خود به کار گرفت.

منبع : گاردین / 22 جولای