• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • بهره‌وری منفی 38درصدی دارند؟! سایپا و ایران‌خودرو

    تقدیمی هدف:

    بهره‌وری منفی 38درصدی دارند؟!

    سایپا و ایران‌خودرو

    nn

    خودروی چانگان را که خودرو‌ساز ساکن جاده قدیم 64 میلیون تومان قیمت‌گذاری کرده در چین 35 میلیون تومان و با آپشن‌های متنوع در کشورهای عربی 45 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

    به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری خبرهدف روزنامه «جوان» در یادداشتی از «مهران ابراهیمیان»نوشت:

    دیوار تعرفه واردات خودرو از این جهت بالاست که از تولید خودروی داخلی حمایت شود و تولیدات داخلی و حتی مونتاژ شده بر تولیدات خودروهای خارجی و شرکت‌های مادر ترجیح داده شوند و از این رهگذر سهم ایجاد اشتغال در این صنعت بیشتر یا دست‌کم حفظ شود و همچنین مانع خروج ارز شویم اما گویا رفیق‌بازی و بی‌توجهی به اصول مسلم اقتصادی باعث شده این صنعت روز به روز اوضاع وخیم‌تری را در داخل تجربه کند و به جای اینکه تولید بهبود یابد، ‌هر روز این صنعت متورم‌تر شده و بار سنگینی را آویزان خود کرده و هدف تولید خودروی ملی را دور‌تر می‌بیند، به نحوی که اکنون به جای تولید داخلی به مونتاژ خودروهای چینی روی آورده‌ایم و به جای تولید خودرو تنها هدفمان تولید اشتغال برای سفارش‌شدگانی است که از مجلس و بدنه دولت به آن تحمیل می‌شود، آن هم نه در خط تولید که در رده‌های مدیریتی با حقوق‌های نجومی!

    اما این کار تا کجا قرار است ادامه یابد؟  طی روزهای گذشته گزارشات زیادی مطرح شده مبنی بر دلیل چینی‌سازی جاده قدیم کرج که مهم‌ترین آن تنها و تنها سودهای زیاد مونتاژکاری خودروهای چینی برای سرپا نگه داشتن این صنعت است.

    شنیده‌ها حاکی است بانک پارسیان که وابستگی‌های آن به این صنعت مشهود است خود نیز سربار خودرو‌سازان شده و بار این صنعت را هم سنگین‌تر کرده، بنابراین آنها تنها امیدوارند با مونتاژ خودرو‌های چینی امورات بحرانی خود را پشت سر بگذارند.

    نگاهی به قیمت خودرو‌های چانگان c 35 یا دانگ فنگ 30H که در ماه‌های اخیر فروش آنها به ساعت هم نرسیده نشان می‌دهد اختلاف قیمت این خودرو‌ها با قیمت‌های خارجی بیش از 40 درصد است، آنچنان که خودروی چانگان که از سوی خودرو‌ساز ساکن جاده قدیم 64 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده در چین 35 میلیون تومان و با آپشن‌های متنوع در کشورهای عربی 45 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

    همچنین دانگ فنگ 30 نیز که ایران‌خودرو روی آن قیمت 43 میلیون تومانی گذاشته و لابد از امکانات آن هم زده و قابل قیاس با محصول عرضه شده با کشور مبدأ یا خارج نیست حدود 30 میلیون تومان قیمت واقعی دارد.   به این ترتیب با سهم حدود 21 درصدی ساخت بر اساس توافق بین دو شرکت خودرو‌سازی چینی و خودروسازان داخلی ما می‌توان حدس زد سایپا با اسم تولید و مونتاژ در حقیقت نه فقط هیچ کارایی و بهره‌وری‌ای نداشته بلکه استفاده از نیرو‌‌های انسانی شاغل در سایپا و امکانات موجود در آن هزینه‌ای بیش از 46 درصد قیمت واقعی خودرو در شرایط رقابتی را به مردم تحمیل کرده‌اند که اگر مجموعه عریض و طویل سایپا نبود قیمت خودروی چینی مذکور حدود 30 میلیون تومان ارزان‌تر به دست مصرف‌کننده می‌رسید.

    با محاسبه‌ای مشابه نیز سهم کارگران و مدیران و تمامی امکانات ایران‌خودرو در تولید خودروی 30H بیشتر از منفی 30 درصد است در حالی که در تعریف تولید معمولاً یک کالا با فعالیت‌های گوناگون منجر به ارزش‌افزوده می‌شود که در اینجا چون بحث مونتاژ است منظور افزایش قیمت و تحمیل گرانی نیست، به عبارت بهتر در باز تولید و مونتاژ بیشتر به دنبال کاهش هزینه‌های خودرو‌های مونتاژ شده در قیاس با خودروهای وارداتی هستیم تا در رقابت با کارخانه مادر، تولیدات مونتاژ شده را ترجیح بدهیم اما خودروسازان به دلیل تعرفه‌های بالا و روش‌های مدیریت و حجم بالای نیروی مازاد بیشتر به جای تولید و صنعتداری با این روش‌ها بازرگانی می‌کنند و پوسته‌ای ظاهری از تولید را به نمایش می‌گذارند؛ روشی که با پیوستن ما به تجارت جهانی یا ادامه روند قیمت نفت به طور قطع به یقین امکانپذیر نخواهد بود.

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.