• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • تخریب ۴۴ مدرسه در زلزله

    تقدیمی هدف:

    تخریب ۴۴ مدرسه در زلزله/ ۷۰۰ هزار بازمانده از تحصیل داریم وزیر آموزش و پرورش گفت: ما تعداد زیادی از افراد داریم که مدرسه را رها کرده اند و زیاد هستند. در متوسطه دوم ۳۴۰ هزار متوسطه داریم. ۲۰۰ هزار در متوسطه اول و ۲۰۰ هزار در دوره ابتدایی داریم.

    به گزارش خبرنگار هدف ، نخستین نشست خبری سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش به همراه معاونین حوزه های مختلف این وزارتخانه صبح سه شنبه ۲۳ آبان ۹۶ در وزارت آموزش و پرورش ساختمان شهید رجایی آغاز شد.

    بطحایی در این نشست ضمن گرامیداشت یاد شهدا و عرض تسلیت به بازماندگان حادثه دیدگان زلزله کرمانشاه گفت: بر اساس آخرین آمار ۱۲ تن از دانش آموزان، جان خود را ازدست‌داده‌اند. تعدادی از همکاران فرهنگی نیز آسیب‌دیده‌اند.

    وی افزود: در استان کرمانشاه ۴۴ مدرسه در شهرستان‌های مختلف تخریب‌شده است. قدمت این مدارس زیاد بوده است. مدارس جدیدالاحداث آسیب‌ ندیده‌اند. این هشداری است که به‌صورت جدی به تأمین فضای آموزشی اقدام کنیماگر این اتفاق در روز افتاده بود، چندصد دانش‌آموز جان خود را از دست می‌دادند.

    وی افزود: واحدهایی نیز وجود دارد که جرات استفاده دوباره وجود ندارد. سازه ساختمان با شکاف‌های زیادی است و ما با دو نوبته کردن مدارس و استفاده از کانکس به‌صورت موقت مشکل را حل خواهیم کرد. باید دولت و دیگر سیاست‌گذاران فکر کنند و اعتبارات لازم را برای این موضوع ببینیم.

    وزیر آموزش و پرورش افزود: در کردستان نیز به دلیل فرسودگی ساختمانها علاوه بر اینکه ساختمان تخریب نشده است، اما شدت صدمه زیاد بوده است و دانش آموزان نمی‌توانند تحصیل کنند. امیدوارم که به‌زودی این اتفاق بیفتد.

    بطحایی گفت: صحت و سلامت دانش آموزان اولویت اول است حتی اگر تحصیل آنان عقب بیفتد تا زمانی که اطمینان نیابیم که فضای آموزشی مقاوم نیست، دانش آموزان را به مدارس نمی فرستیم.

    وی گفت: تیمی به مناطق زلزله‌زده اعزام خواهند شد و بر اساس گزارش این تیم به بهسازی و مقاوم‌سازی می‌پردازیم.

    وزیر آموزش‌وپرورش بیان کرد: در میان برنامه‌هایی که وزارت آموزش‌وپرورش در راستای تلاش‌های پیشینان آغاز کرده‌است، مهم‌ترین برنامه ما استقرار سند تحول بنیادین است. ابتدا وضعیت سنجی را شروع کرده‌ایم. تا بدانیم چه بخشی از آن اجراشده است تا مسیر آینده را ترسیم کنیم. این مطالعه صورت گرفت و نتیجه نیز اعلام شد. اطلاع داریم چه درصدی از سند تحول پیاده شده است.

    بطحایی ادامه داد: توزیع راهکارها در استقرار سند تحول به چه نحوی است. سهم هرکدام از راهکارها در استقرار چه میزان بوده است. این نقشه و توزیع مقدار نامتوازن است. اولین استفاده‌ای که از مطالعه فشرده اصلاح برنامه ۹۶ و ۹۷ است تا توزیع متوازن رعایت شود. تمام برنامه‌های آموزش‌وپرورش برگرفته از سند خواهد بود.

    شیوه جدید در انتصاب مدیران مدرسه

    بطحایی گفت: در گام اول طراحی و انتصاب مدیران مدرسه هستیم. یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌هایی که کیفیت آموزش‌وپرورش را تضمین کند، انتخاب و انتصاب مدیران شایسته است.

    وی بیان کرد: فراخوانی را در آبان ماه منتشر کردیم. در این فراخوان از همکاران خود درخواست کرده‌ایم که نظر خود را درباره‌ی ویژگی‌های مدیر باصلاحیت ارائه دهند.

    بطحایی گفت: رئیس آموزش‌وپرورش در سامانه‌ای که طراحی می‌شود، اعلام می کند برای این مدرسه با مدیری با شرایط مدرسه نیاز داریم. همچنین کسانی که فکر می‌کنند صلاحیت مدیری دارند، اعلام آمادگی می‌کنند، کمیته‌ای تشکیل می‌شود تا صلاحیت سنجی کنند. به‌جای اینکه خود ما تنها در انتخاب مدیر نقش داشته باشیم با فهرستی از ویژگی‌ها روبه‌رو هستیم که در اختیار اداره کل‌های آموزش‌وپرورش است. انتخاب با شناخت وسیعی رخ می‌دهد. طراحی این سامانه تا دی‌ماه به پایان می‌رسد.

    وی تأکید کرد: برای سال ۹۷ انتخاب و انتصاب مدیران براین اساس است تا امکان شناسایی مدیران شایسته باشند.

    وی درباره‌ی صندوق ذخیره بیان کرد: بعد از فراهم کردن زیرساخت حقوقی، فردا فراخوانی را منتشر می‌کنیم بر اساس انتخابات الکترونیکی، دو نفر از اعضای صندوق به‌صورت مستقیم از سوی معلمان به عضو هیئت‌امنا درخواهند آمد. یک نفر هم به‌عنوان ناظر افتخاری از سوی معلمان انتخاب خواهند شد.

    وی بیان کرد: واقعیتی که در ماه‌های اخیر اتفاق افتاد، صندوق را با استرس شدیدی مواجه کرده است. دیروز پنجمین جلسه هیئت‌امنا برگزار شد. بر اساس سیاست وزارت خانه ساختار شرکت‌ها و سبد سرمایه‌گذاری متحول خواهند شد. امیدوارم با تصمیمات و برنامه‌ریزی سود زیادی داشته باشیم.

    بطحایی بیان کرد: جلو زمینه‌های مفسده آمیز را با اصلاح ساختار خواهیم گرفت‌. گاهی در حق صندوق جفا شده است.

    وی گفت: از ۷۴ تا ۹۵ نرخ سهم‌الشراکه اعضا نزدیک به ۱۸ درصد بوده است. به‌طور سالانه ۱۷/۹ میانگین سود داشته است. علیرغم وضعیت اقتصادی، در برخی از شرکت‌های صندوق ارزش دارایی‌ها ۴ برابر شده استدر برخی از اخبار مبالغه شده است و به سهام گذاران لطمه زده‌شده است.

    وی بیان کرد: خواهش می‌کنم از نمایندگان مجلس و مسئولان که با توجه به تاثیرگذاری اطلاعاتی که منتشر می شود، رعایت دقت را کنند، چراکه ناخواسته به جیب معلمان لطمه زده است. برای نمونه یک شرکت ما در بورس پس از مصاحبه یک مسئول ۲۵ درصد کاهش‌یافته است.

    بیش از ۷۰۰ هزار بازمانده از تحصیل داریم

    وزیر آموزش و پرورش گفت: نیروی انسانی که در وزارت آموزش و پرورش کار کند و حقوق نگیرد نداریم. ما همکاری داریم که کلاس نداریم به او بدهیم مجبور است که در دفتر مدرسه بماند. در مقابل نیز در برخی از مناطق با کمبود  نیروی انسانی مواجه هستیم. برای برقراری توازن ضعف انگیزش و قانونی داریم. از لحاظ قانونی نمی توانیم نیروی مازاد را به مناطقی که با کسری نیرو رو به رو هستیم انتقال دهیم.

    وی افزود: هر سال ۲۶ هزار نیروی انسانی در مرخصی زایمان هستند. ۱۱ هزار نفر نیز در دستگاه های دیگر ماموریت دارند. ۴۴ هزار نفر هم دانشجو داریم.

    بطحایی گفت: با سازمان امور استخدامی در حال رایزنی برای دریافت سهمیه هستیم احتمالا در دی ماه آزمون استخدامی برگزار می شود.

    وی درباره ی آسیب های اجتماعی بیان کرد:متاسفانه آسیب های اجتماعی را در کشور و مدرسه شاهدیم. هرچند درصد آسیب های اجتماعی دانش آموزی نسبت به ۱۳ میلیون دانش آموز کم باشد اما حتی اگر یک نفر هم دچار آسیب های اجتماعی باشد ناراحت کننده است.

    بطحایی ادامه داد: برای بحث آسیب های اجتماعی دوره های آموزشی خواهیم داشت. در دامنه اول آموزش خانواده ها، با ۱۰ موضوع رو به رو خواهیم شد و متناسب با هر سنی برنامه خواهیم داشت. در شبکه تعاملی سینا آزادی بیشتر در ارائه محتوا داریم. آموزش دختران، مدیران و روسای مناطق  را خواهیم داشت. در حوزه آموزش حضور خانواده ها اجباری خواهد بود.

    وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: سه سال است برنامه ای اجرا می شود؛تا آسیب ها رصد شود و آسیب دیدگان شناسایی می شوند به دلیل کمبود بودجه موفق نبودیم. جلسه ای نیز خاص آسیب های اجتماعی در نزد مقام معظم رهبری خواهیم داشت.

    وی درباره ی ترک تحصیل کودکان و نوجوانان گفت: پدیده نامبارکی به ویژه در مناطق محروم وجود دارد. البته تلاش هایی که در سال های گذشته بود این آمار را کاهش داده است.

    بطحایی ادامه داد: در مناطق محروم و به ویژه در  سیستان و بلوچستان کسانی هستند که در مدارس ثبت نام نمی کنند، اما آماری نداریم.

    وی تاکید کرد: ما تعداد زیادی از افراد داریم که مدرسه را رها کرده اند و زیاد هستند. در متوسطه دوم ۳۴۰ هزار متوسطه داریم. ۲۰۰ هزار در متوسطه اول و ۲۰۰ هزار در دوره ابتدایی داریم.

    برخورد با تنبیه دانش آموزان

    وزیر آموزش و پرورش گفت: تنبیه بدنی و زبانی  را هیچ گونه بهانه ای توجیه نخواهد کرد. لطمه ای که با تنبیه بدنی و تحقیر زبانی انجام‌می شود، از ذهن دانش آموز هرگز نمی رود. مدیران مدارس، مسئول مستقیم این موضوع هستند. مواردی هم به واحد بازرسی می آید، اشد مجازات خواهد داشت و پیگیری حقوقی می شود.

    وی بیان کرد: در مواجهه با آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش نمی توان آن را به صفر برسانیم. اما برای نمونه،  خطرات را در فضای مجازی به دانش آموز و خانواده ها هشدار می دهیم.

    وی گفت: آموزش و پرورش نباید به دلیل اعتیاد در مظان اتهام قرار گیرد. زیاد شدن اعتیاد به هزار عامل بستگی دارد. آموزش و پرورش سهم و تاثیر قابلی دارد اما نبایدهمه تقصیرها را به گردن معلم ها و آموزش و پرورش انداخت.

    بررسی تحقیق و تفحص در صحن علنی مجلس

    پرونده تحقیق و تفحص صندوق ذخیره فرهنگیان تا دو هفته آینده در صحن مجلس شورای اسلامی بررسی می شود. یکی و دو هفته آینده به صحن می رود. ابعاد مختلف در صندوق و بانک سرمایه مورد واکاوی قرار گرفته است و امیدوارم منحصر به یک بازه زمانی نباشد.

    تاسیس بانک فرهنگیان یک ایده است

    بطحایی گفت:این بانک فرهنگیان در حد یک پیشنهاد است. فرهنگیان مطالبه داشتند تا یک بانک  فرهنگیان داشته باشند که تسهیلات و حقوق را بگیرند. باید برای تاسیس این بانک کار کارشناسی انجام شود.

    تخصیص اعتبار برای پرداخت حقوق حق التدریس ها

    وی تصریح کرد: طرح خرید خدمات به دلیل مصوبه مجلس، صرفا در مناطقی که تاسیس مدرسه وجود نداشته اجرا شد. این طرح موفق بوده است.تا دو هفته دیگر، اعتباری را برای پرداخت حق التدریس ها در نظر خواهیم گرفت. کتاب های درسی به دلیل زمانی که برای برنامه ریزی صورت می‌گیرد نمی تواند تمام نیازهای جامعه را محقق کند. اشاره رییس جمهور به محتوای کتاب درسی نبود، بلکه انتقاد از عدم آموزش مهارت آموزی و ایجاد اشتغال بوده است‌.

    وی گفت: دوره های مهارت آموزی کوتاه مدت را اجرا خواهیم کرد که قابل اجرا است.

    وی درباره ی کارگروه اهل سنت گفت: بررسی مسایل آموزش و پرورش اهل سنت است. در این کارگروه نیز از حضور اهل سنت استفاده کردیم. درباره برنامه درسی، فضا و برنامه پرورشی و نیروی انسانی آسیب شناسی خواهد شد. در هفته آینده این جلسه برگزار می شود.

    وی بیان کرد: موانعی در کتاب درسی یا احیانا در کتاب درسی عمومی که به اعتقادات اهل سنت طعنه می زند باید شناسایی شود. همچنین نیروی انسانی که برای اهل سنت آموزش می دهند، باید آموزش خاص ببینید تا شرایط تحصیل را آرامتر از گذشته کنیم و از تنش و تبعیض های احتمالی جلوگیری شود.

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.