• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • کاهش ۱۱درصدی درآمدهای نفتی در بودجه

    تقدیمی هدف:

    کاهش ۱۱درصدی درآمدهای نفتی در بودجه/رکود در سال ۹۷ عمیق تر می شودعضو ناظر مجلس در هیات امنای صندوق توسعه ملی از کاهش ۱۱ درصدی در آمد های نفتی در لایحه بودجه ۹۷ خبر داد

    محمد حسینی در گفتگو با خبرنگار هدفبا ابراز تشکر از ارائه به موقع لایحه بوجه ۹۷ از سوی دولت به مجلس اظهار داشت: با توجه به وعده و وعیدهای دولت و همچنین احکام قانون برنامه ششم لایحه،  بودجه ۹۷ با رویکرد تغییر ساختار بودجه و ایجاد انضباط مالی و همچنین عملیاتی شدن بودجه تقدیم مجلس شد.

    بودجه ۷۰ درصد دستگاه های اجرایی، به صورت عملیاتی بسته شد

    نماینده مردم تفرش در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبق رویکرد اعلامی دولت، بالغ بر حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد دستگاه های اجرایی بر اساس بودجه ریزی عملیاتی اداره خواهند شد. اما باید بررسی شود که چطور بودجه ریزی عملیاتی در دستگاه های اجرایی به کار گرفته خواهد شد آیا بر اساس شناسایی فعالیت ها و استخراج قیمت تمام شده،  برنامه ریزی شده است یا دقیقا عملکرد را بر فعالیت تقسیم کردند و قیمت تمام شده فعالیت احصا شده است؟ آیا در آینده تخصیص منابع هم به همین شکل اتفاق خواهد افتاد. باید در این خصوص اظهار نظر کنیم تا آثار عملیاتی بودن بودجه نسبت به برنامه ای بودن بررسی شود.

    عضو ناظر مجلس در هیات امنای صندوق توسعه ملی اظهار داشت: شکل بودجه ۹۷ عملیاتی است اما باید در نحوه تخصیص منابع نیز عملکرد دولت مورد بررسی قرار گیرد. البته گام خوبی برای آغاز بودجه ریزی عملیاتی برداشته شده است.

    لایحه بودجه ۹۷ به شدت انقباضی است/ اعتبارات بودجه فقط ۳.۷ درصد افزایش یافت

    وی گفت: بودجه کل کشور نسبت به سال ۹۶ افزایش کمی را در مقایسه با سنوات قبل داشته است. بودجه کشور در سال های مختلف به طور متوسط افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصدی را داشته است اما بودجه سال ۹۷ با شرایط انقباضی تر نسبت به نرخ تورم بسته شده است، نرخ تورم ۱۰ درصد است اما نرخ رشد بودجه ۳.۷ درصد است.

    عضو کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: نرخ رشد بودجه عمومی دولت ۶.۵ درصد و بودجه شرکت ها ۱.۷ درصد است که در مجموع نرخ رشد بودجه ۳.۷ درصد خواهد بود. امیدواریم در کمیسیون تلفیق و کمیسیون های اصلی هم این عدد تغییر چندانی نداشته باشد.

    عملکرد بودجه ۹۶ مبنای تنظیم لایحه بودجه ۹۷ /در آمد های مالیاتی تنها ۱۰.۵ درصد افزایش یافت

    حسینی تاکید کرد: این نوع بودجه بندی به این معناست که دولت به سمت عملکرد رفته و عملکرد بودجه سال ۹۶ را مبنای تنظیم بودجه ۹۷ قرار داده است.

    وی ادامه داد: در حوزه درآمدها پیش بینی رشد ۲۲.۵ درصدی درآمدهای مالیاتی را داشتیم اما علیرغم گذشته حدود ۹ ماه از سال ما نتوانستیم بیش از ۸۵ درصد درآمدهای مالیاتی را وصول کنیم بنابراین ما نخواهیم توانست در سال آینده نیز رشد درآمد مالیاتی داشته باشیم زیرا رکود در کشور حاکم است. به همین دلیل دولت در بستن لایحه بودجه سال ۹۷ از جدول شماره چهار قانون برنامه عدول کرده است و در حد ۱۰.۵ درصد پیش بینی افزایش درآمدهای مالیاتی را داشته است.

    کاهش در آمد های نفتی در لایحه بودجه ۹۷ نسبت به بودجه ۹۶/ کاهش ۱۱.۳ درصدی در آمد های نفتی

    عضو کمیسیون برنامه و بودجه اظهار داشت: در بخش درآمدهای نفتی نیز در لایحه بودجه سال ۹۷ کاهش درآمدهای نفتی پیش بینی شده است، در سال ۹۶ هر بشکه نفت ۵۵ دلار پیش بینی شده بود و میزان صادرات نفت نیز روزانه دو میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه با نرخ ارز سه هزار و ۵۰۰ تومان پیش بینی شده بود.

    وی ادامه داد: امسال نرخ ارز و سهمیه فروش نفت افزایش نیافته است اما پیش بینی نرخ فروش هر بشکه نفت از ۵۵ دلار در سال ۹۶ به ۵۰ دلار در سال ۹۷ کاهش یافته است. بنابراین ۱۱.۳ درصد عواید حاصل از فروش نفت نسبت به سال ۹۶ کاهش یافته است.

    حسینی در خصوص اعتبارات هزینه ای گفت: در خصوص اعتبارات هزینه ای در بودجه سال ۹۷ نسبت به بودجه سال ۹۶ رشد ۹ درصدی را شاهد خواهیم بود، علیرغم اینکه بیش از ۸۰ درصد بودجه عمومی کشور را اعتبارات هزینه ای شامل می شود رشد ۹ درصدی پیش بینی شده است.

    کاهش ۱۵ درصدی اعتبارات عمرانی در لایحه بودجه ۹۷؛ رکود تعمیق می شود

    عضو کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص بودجه پروژه عمرانی گفت: در بحث تملک دارایی های سرمایه ای کاهش چشمگیری را نسبت به گذشته شاهد خواهیم بود؛ بنابراین اعتباراتی که برای کارمندان در نظر گرفته شده ۹ درصد است اما اعتبارات عمران و آبادانی کشور ۱۵درصد نسبت به سال ۹۶ کاهش خواهد یافت. سال گذشته ۷۱ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبارات پروژه های عمرانی در نظر گرفته شده بود که امسال به حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان کاهش یافته است.

    وی تاکید کرد: کاهش اعتبارات عمرانی در بودجه سال ۹۷ در حالی کاهش یافته که در قانون برنامه ششم توسعه رشد اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای پیش بینی شده بود اما در لایحه بودجه چون درآمدها انقباضی دیده شده است اعتبارات تملک دارایی ها نیز کاهش یافته است.

    حسینی ادامه داد: زمانی که دولت نتواند بخش سرمایه گذاری دولتی را رونق دهد خود به خود بخش خصوصی نیز رونق نخواهد یافت و رکود تعمیق می شود  مگر اینکه بتوانیم در حوزه بخش خصوصی، بانکها و منابع صندوق توسعه ملی سیاست گذاری هایی را انجام دهیم که آن سیاست گذاری ها موجب رونق بخش خصوصی شود.

    عضو ناظر مجلس در هیات امنای صندوق توسعه ملی افزود: کاهش اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای موجب عدم تأمین زیرساخت ها برای توسعه خواهد شد که موجب می شود رونقی در بخش خصوصی نیز محقق نشود. زیرا در صورت عدم وجود زیرساخت ها خود به خود سرمایه گذار از ورود به مناطق کمتر توسعه یافته برای سرمایه گذاری خودداری می کند.

    عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: در مورد واگذاری دارایی های مالی نیز که شامل اسناد اوراق مشارکت اسناد خزانه است رشد ۱۲ درصدی را شاهد خواهیم بود. در بخش سایر نیز عدد بزرگی پیش بینی شده است که در واقع استفاده از منابع صندوق توسعه ملی است که مغایر سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی است.

    برداشت ۱۲ درصدی از سهم صندوق توسعه ملی از در آمد های نفتی

    وی تأکید کرد: دولت در لایحه برنامه بودجه ۳۲ درصد منابع نفتی را به صندوق توسعه ملی اختصاص داده است اما در حکمی اجازه برداشت ۱۲ درصد از این مبلغ را برای هزینه در بخش های سرمایه گذاری و تملک دارایی های سرمایه ای درخواست کرده است که تصویب این حکم به نظر رهبری و مجلس باز می گردد.

    افزایش ۵ درصدی حقوق کارمندان در سال ۹۷/«افزایش حقوق پلکانی» راهکار مجلس برای تحقق عدالت

    عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در خصوص حقوق و مزایای کارکنان در سال ۹۷ گفت: دولت در بودجه رشد ۹ درصدی را پیش بینی کرده است که بر این اساس ۵ درصد افزایش حقوق کارمندان از بودجه دولت تأمین می شود و ۵ درصد دیگر آن از محل صرفه جویی دستگاه ها افزایش خواهد یافت.

    وی افزود: در مجلس پیشنهادی برای عادلانه شدن افزایش حقوق وجود دارد که بر این اساس افزایش حقوق افرادی که پائین تر از دو میلیون حقوق می گیرند بیشتر باشد. کسی که ۱۰ میلیون حقوق می گیرد، ۵ درصد افزایش حقوقش ۵۰۰ هزار تومان است اما کسی که یک میلیون حقوق می گیرد، ۵ درصد افزایش حقوقش ۵۰ هزار تومان است لذا افزایش پلکانی حقوق موجب اقدامی انقلابی در راستای عدالت است.

    توجه ویژه بودجه ۹۷ به رفاه اجتماعی و فقرزدائی

    حسینی در خصوص ترکیب اعتبارات هزینه ای تصریح کرد: در کمک های بلاعوض و رفاه اجتماعی در لایحه بودجه۹۷، رشد قابل قبولی پیش بینی شده است. دولت اعلام کرده  برای افزایش رفاه اجتماعی و فقر زدایی رقم قابل توجهی پیش بینی شده است که باید دید حکم این اهداف چطور نوشته شده است.

    وی یادآور شد: در مورد هزینه املاک و دارایی ها، دولت کاهش چشمگیری را پیش بینی کرده است. دولت، اعتبارات برخی از سرفصل ها را کاهش داده و از محل آن اعتبارات برخی از سرفصل ها را افزایش داده است.

    عضو کمیسیون برنامه و بودجه اظهار داشت: رئیس جمهور اعلام کرد که بودجه انقباضی عملیاتی با سیاست های اشتغال و فقرزدایی به مجلس ارائه شده است اما تا زمانی که این لایحه در مجلس از زوایای مختلف مورد بررسی قرار نگیرد نمی شود آن را تأیید یا رد کرد.

    پیش بینی حذف ۳۰ میلیون یارانه بگیر پر در آمد در بودجه ۹۷

    وی در خصوص نقطه قوت لایحه بودجه سال ۹۷ گفت: دولت بالاخره تصمیم به حذف یارانه بگیران پردرآمد گرفته است و در لایحه بودجه ۹۷ پیش بینی شده است که یارانه ۳۰ میلیون نفر از دهک های بالای جامعه حذف شود. امیدواریم در مجلس به این موضوع واکنش خوبی نشان داده شود.

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.