• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • پولی که متقلبان پوشاک خارجی در ایران به جیب می‌زنند

    تقدیمی هدف:

    پولی که متقلبان پوشاک خارجی در ایران به جیب می‌زنند

    پس از رونمایی از تخلف گمرکی دو شرکت معروف صوتی گویا حالا نوبت متخلفان پوشاک خارجی شده

    اقتصاد > بازرگانی – یک تولید کننده پوشاک می‌گوید که ۹۵ درصد نمایندگان برندهای خارجی در ایران متقلب و ۳ درصد متخلف هستند. این بازار متقلبانه فضا و بستر کسب و کار صنعت پوشاک ایران را نیز دچار چالش می کند.

     

    هدف آخر هر نام و نشان تجاری «پرفروش بودن» و «مشهور شدن» است. تمام شرکت هایی که در بخش های متفاوتی از اقتصاد فعالیت دارند، تلاش می کنند که با جذب مشتریان بیشتر، رضایت آن ها را برای مدتی طولانی تری داشته باشند. یکی از این بخش ها که ظرف سال های گذشته به واسطه افزایش تقاضا شدت بیشتری گرفته و پر جنب و جوش ظاهر شده « پوشاک» است. بر این اساس شرکت های تولید کننده پوشاک در سراسر دنیا در تلاش هستند با طراحی آخرین مدل ها، ذائقه تعداد بیشتری از مردم را تحریک کنند تا به این ترتیب سهم بیشتری از بازار را به دست داشته باشند. به موازات اینکه شرکت های تولید کننده پوشاک تلاش می کنند تا لوگوی شرکت خود را به عنوان یک نام معتبر بر سر زبان ها بیاندازند تا فروش بیشتری را داشته باشند، گروهی از نام و نشان آنان سو استفاده می کنند و پول های کلانی به جیب می زنند.

    این اتفاق برای کشورهایی که فضای کسب و کار در آنجا با چالش روبروست از پیچیدگی بیشتری برخوردار است به طوریکه برای مثال در ایران تولیدکننده داخلی باید مراحل زیادی را طی کند تا به شهرت و مقبولیت اجتماعی برسد؛ به خصوص اگر این تولید کننده در حال رقابت با شرکت های خارجی باشد. موضوعی زمان بر که سبب می شود عده ای سودجو فوری دست به کار شوند از ظرفیت نام و نشان های شناخته شده استفاده کنند و پول خوبی از این راه به دست آورند که بی تردید نمونه عینی این ماجرا را در بخش پوشاک  می توان رویت کرد.

    متاسفانه طی سال های اخیر تولید پوشاک با رشد منفی مواجه شد و همین کاهش تولید و افزایش قیمت تمام شده به دلیل تحریم ها و عدم به روزرسانی تکنولوژی و طراحی پوشاک، روند واردات پوشاک به کشور را به شدت افزایش  داد و پدیده قاچاق نیز به بزرگترین معضل این بخش اقتصادی تبدیل شد. پدیده ای که در نهایت با راه اندازه سامانه جامع گمرکی رصد شده و حالا در سال پایانی دولت یازدهم نام و نشان هایی که متقلبانه در این عرصه فعالیت کرده اند شناسایی می شوند به طوری که چندی پیش خبرگزاری هدف  اعلام کرد گمرک بنا دارند نام چند شرکت مختخلف پوشاک را پس از مشخص شدن نتیجه پرونده تخلف دو شرکت معروف صوتی اعلام کند.

    در همین خصوص رییس مرکز پژوهش های اتحادیه اصناف گفت: «براساس اعلام رئیس اتحادیه صادرکنندگان پوشاک ترکیه می توان نتیجه گرفت که 99 درصد پوشاک وارداتی از ترکیه قاچاق است.»

    همزمان با نگرانی تولیدکنندگان پوشاک کشور، گمرک نیز در راستای حمایت از تولید داخل، چهار شرکت واردکننده پوشاک را پس از طی فرآیند حسابرسی به دلیل تخلفات گمرکی حدود ۴ هزار میلیارد تومان جریمه کرد.

     

    مجید افتخاری، استاد دانشگاه و تولیدکننده داخلی با حضور در خبر هدف در همین رابطه گفت:«در ایران نشان های بسیاری داریم، اما برخی تعریف دقیق آن را نمی دانند و منظورشان از نام و نشان تجاری نداشتن در ایران این است که ما برند جهانی نداریم. علت این است بسیاری از نام و نشان های پوشاک سابقه ای ۱۰۰ الی ۱۵۰ ساله دارند.»

    وی ادامه داد: « برند جهانی شدن کار یکی دو روز نیست. زمان و ثروت می خواهد. بسیاری از این برندهایی که سابقه ۱۵۰ ساله دارند در طول این سال ها در بازاری با ظرفیت تقاضای محدود کار کردند و با دستیابی به فروش خوب و ثروت توانستند خود را معرفی کنند.»

    افتخاری افزود:«سریع ترین راه برای شناساندن هر محصولی به مردم، تبلیغات است. برخی برندها یک بازار  را هدفگذاری می کنند. این بازار در چند حوزه مورد توجه آن برند است. یکی از موضوعات مهم در انتخاب یک بازار دهک های مختلف جامعه از لحاظ درآمد و فرهنگ است.»

    این فعال اقتصادی در ادامه با اشاره به عدم تحقیق و هدفگذاری بازارها توسط تولیدکندگان پوشاک ایرانی اظهار کرد: «تعداد زیادی برند خارجی تقلبی در ایران فعالیت می کند که اصالت ندارند. ۹۵ درصد نمایندگان برندهای خارجی در ایران متقلب و ۳ درصد متخلف هستند. بر این اساس مجموع عدد ۹۸ درصدی را برای بازار پوشاک خارجی در ایران ایجاد کرده که این بازار متقلبانه فضا و بستر کسب و کار صنعت پوشاک ایران را نیز دچار چالش می کند.»

    این تولیدکننده داخلی در ادامه گفت: «برخی مشتریان به دلیل اینکه فکر می کنند برند خارجی بهتر است اصرار بر خرید پوشاک خارجی دارند. البته من باید تاکید کنم ما با کالای خارجی مشکلی نداریم، اما کالایی که از گمرک و مبانی قانونی عبور کرده و به کشور وارد شود. بر این اساس هم مشتری در بازار  می تواند به محصول مد نظر خود دسترسی داشته باشد و هم اقتصاد کشور دچار مشکل و تحمل کالای قاچاق نشود.»

    وی تاکید کرد: «هیچ یک از ما تولیدکنندگان داخلی اصرار نمی کنیم که مردم کالای بی کیفیت ایرانی استفاده کنند، این ظلم به مردم است. اما اگر قرار است تولیدکننده ایرانی در کنار تولیدکننده خارجی در بازار رقابت کند باید این بازار شفاف و واقعی باشد. در حالی که کالای قاچاق به دلیل اینکه از مبادی قانونی وارد نشده است از نظر قیمت بازار رقابتی را به انحراف کشانده و تولیدکننده داخلی را با مشکل قیمت گذاری مواجه می کند.»

     

    وی تاکید کرد: « بسیاری از برندهای خارجی هم از کیفیت خاصی برخوردار نیستند و تنها با صرف هزینه های گزاف تبلیغاتی توانستند به محبوبیت در ایران دست یافته و سهم بالایی از بازار را در دست بگیرند.»

    این فعال اقتصادی افزود: «ما تولیدکنندگان پوشاک نیاز به تسهیلات بانکی نداریم بلکه تنها می‌خواهیم فضای کسب و کار برای ما محیا شود تا بتوانیم با ایجاد اشتغال و تولید به جایگاه واقعی خود در اقتصاد کشور برسیم.»

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.