• انواع حساسیت پوستی در کودکان    :   آلرژی پوستی در کودکان خردسال در مقایسه با افراد دیگر رایج‌ تر است، حساسیت پوستی کودک می ‌تواند سلامت جسمی و روحی او را مختل کند. یکی ...
  • روحانی مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد    :   عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور مسئولیت شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین را به گردن وزارت کشور بیاندازد، قابل قبول نیست؛روحانی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.
  • حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند    :   حذف قبوض کاغذی جریمه از اول اسفند/ کروکی‌ها الکترونیکی می‌شوند.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بنا این است تا اواخر بهمن ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه کنیم و داستان قبض کاغذی کلاً تمام شود و پلیس یکدست با دست‌افزار جریمه کند.
  • جزئیات آمار حوادث شغلی    :   جزئیات آمار حوادث شغلی/۴۴ درصد حوادث در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله.جدیدترین آمار حوادث ناشی از کار نشان می‌دهد ۴۴.۳ درصد از حوادث کار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله قرار دارند. همچنین ۷۱ درصد حوادث در ساعات صبح رخ می‌دهد.
  • در صورت امکان سهمیه بنزین به ۱۰۰ لیتر افزایش یابد    :   رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس‌جمهوری خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
  • اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود    :   اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/ با اغتشاشگران برخورد جدی شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.
  • کاهش آلودگی هوای تهران

    کاهش آلودگی هوای تهران

    تقدیمی هدف:

    کاهش آلودگی هوای تهران؛ پشت سد وابستگی اقتصادی.یک کارشناس محیط زیست گفت: طراحی یک سیاست اقتصادی درست و بدون وابستگی به بودجه‌های دولتی، قطعه گم‌شده‌ی پازل کاهش آلودگی هوای تهران بوده و لازم است نسبت به این مسئله اقدام جدی شود.

    یک کارشناس محیط زیست در گفتگو با خبرنگار هدف گفت: شهرداری تهران با استناد به عدم اختصاص بودجه‌های دولتی برای اجرای راهکارهای مؤثر کاهش آلودگی هوای تهران، به یک طرح حداقلی روی آورده است. ازاین‌رو به‌منظور اصلاح نگاه وابسته مسئولین به بودجه‌های دولتی ضروری است که با طراحی یک سیاست اقتصادی درست بدون وابستگی به این بودجه‌ها، راهکارهای مؤثر کاهش آلودگی هوا تأمین مالی شوند.

    محمد کاظمی افزود: آلودگی هوای تهران به‌عنوان یکی از مهم‌ترین چالش‌های مدیریت شهری این کلان‌شهر در نیمه دوم سال، توجه بسیاری از مدیران را به‌منظور کاهش این معضل به خود جلب کرده است. ازاین‌رو این ایام بیش‌ترین تلاش‌ها در راستای ارائه راهکارهایی برای کاهش و کنترل آلودگی هوای این کلان‌شهر از سوی مسئولین مربوطه صورت می‌گیرد.

    وی ادامه داد: بررسی‌های دقیق کارشناسی نشان می‌دهد که وسایل نقلیه به‌عنوان بزرگ‌ترین منبع انتشار ذرات معلق کوچک‌تر از ۲.۵ میکرون، حدوداً سهم ۶۵ درصدی در انتشار آلاینده اصلی هوای تهران دارند. همچنین در این بررسی‌ها سهم دقیق هرکدام از وسایل نقلیه مشخص شد.

    این کارشناس محیط زیست افزود: از طرفی با توجه به نتایج مطالعات انجام‌شده مربوط به تأثیر سن خودروها در آلایندگی مشخص شد که با افزایش سن یک خودرو، میزان آلایندگی آن به‌صورت نمایی افزایش می‌یابد. در یکی از همین مطالعات نشان داده شد که آلایندگی خودروهای دیزلی ۲۰ساله، حدود ۲۰ برابر خودروهای دیزلی نو و آلایندگی وسایل نقلیه بنزینی ۲۰ساله، حدود ۸ برابر وسایل نقلیه بنزینی نو است. بنابراین تمام خودروهای درحال‌تردد به یک‌اندازه آلایندگی ندارند و ازاین‌رو لازم است بین آن‌ها تفکیک قائل شد.

    کاظمی تاکید کرد: با توجه به مصوبه هیأت وزیران مورخ ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ درخصوص آیین‌نامه اجرایی ماده (۸) قانون هوای پاک، سن فرسودگی وسایل نقلیه موتوری تعیین شد. با استفاده از سن فرسودگی تعیین‌شده و اطلاعات موجود در گزارش سیاهه انتشار منابع متحرک شهر تهران، این نتیجه حاصل شد که تنها ۱۰ درصد از وسایل نقلیه جزء ناوگان فرسوده محسوب می‌شوند. با وجود همین تعداد کم، حدود ۵۰ درصد آلایندگی کل وسایل نقلیه توسط ناوگان فرسوده اتفاق می‌افتد.

    وی تصریح کرد: بنابراین ناوگان فرسوده با وجود تعداد کمی که در سطح شهر در حال تردد هستند، سهم قابل‌توجهی در انتشار PM۲.۵ دارند و این مسئله، توجه به آن‌ها را بیش از پیش می‌کند. از طرفی با توجه به استهلاک زیاد ناوگان فرسوده وسایل نقلیه و نداشتن کارایی لازم از جنبه‌های مختلف، تعمیر و اقدامات کنترلی درمورد آن‌ها به‌صرفه نخواهد بود. ازاین‌رو راهکار قطعی و مشترک تمامی کشورهای دنیا در این‌مورد، اسقاط ناوگان فرسوده است.

    این کارشناس محیط زیست ادامه داد: درخصوص ناوگان غیرفرسوده لازم است که اقدامات کنترلی دقیقی صورت گیرد که در چند دسته کلی تقسیم می‌شوند و از جمله آن‌ها عبارت‌اند از نصب فیلتر دوده روی خودروهای دیزلی، جایگزینی موتورسیکلت‌های انژکتوری و برقی، استفاده از سوخت‌های جایگزین مانند CNG و هیبرید، نصب کاتالیست روی خودروهای بنزینی، ارتقاء سطح استاندارد سوخت مصرفی و توسعه طرح‌های ترافیکی مانند طرح کاهش انتشار (LEZ) و معاینه فنی.

    کاظمی تاکید کرد: از بین راهکارهای فوق، نصب کاتالیست روی خودروهای بنزینی و ارتقا سطح سوخت با رشد خوبی در کشور و به‌خصوص در شهر تهران همراه بوده است اما دیگر راهکارها از سالیان گذشته تاکنون در پیچ‌وخم مصوبات مختلف گیر کرده‌اند و خروجی مطلوبی از آن‌ها حاصل نشده است. علاوه بر این، اهتمامی که سال‌های گذشته روی راهکارهایی مانند اسقاط ناوگان فرسوده، نصب فیلتر دوده دیزلی‌ها، توسعه طرح LEZ و سوخت‌های جایگزین مشاهده می‌شد، امسال بسیار کم‌رنگ‌تر شده است. به‌طوری‌که شهرداری تهران امسال تنها یک برنامه سه‌وجهی شامل سخت‌گیرانه‌تر کردن کنترل معاینه فنی خودروهای سواری، اتوبوس‌ها و کامیون‌ها برای شهر تهران و نیز توسعه موتورسیکلت‌های برقی درنظر گرفته است.

    به گفته وی مسئولین مربوطه علت تغییر رویه در اجرای راهکارهای کاهش آلودگی هوای تهران و روی‌آوردن به این طرح‌های حداقلی را عدم اختصاص بودجه دولتی به طرح‌های پیشنهادی می‌دانند. در همین راستا محسن پورسیدآقایی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با ارائه گزارشی از برنامه‌های خود در صحن علنی شورای شهر در تاریخ ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ گفته سال گذشته برنامه‌ای اعم از نوسازی ناوگان سنگین، نصب فیلتر دوده، توسعه موتورهای برقی و غیره را به دولت ارائه کردیم. اعتبار مورد نیاز ما برای حل آلودگی هوای تهران چیزی حدود ۷۵۰۰ میلیارد تومان بود که می‌بایست توسط دولت تامین می‌شد اما در بودجه محقق نشد.

    کاظمی در پایان گفت: بنابراین اصلی‌ترین علت اجرایی‌نشدن راهکارهای مؤثر از جمله اسقاط ناوگان فرسوده و نصب فیلتر دوده، اتکا به منابع تأمین مالی دولتی بوده که درصورت کاهش این منابع مالی، به همان‌اندازه توانایی اجرای راهکارها کاهش یافته است. برای رفع این مشکل، ضروری است که نگاه تأمین مالی که درحال‌حاضر تنها به بودجه‌های دولتی وابسته است، تغییر کند. ازاین‌رو طراحی یک سیاست اقتصادی درست و بدون وابستگی به بودجه‌های دولتی، قطعه گم‌شده‌ی پازل کاهش آلودگی هوای تهران بوده و لازم است نسبت به این مسئله اقدام جدی شود.

    gps1

    مطالب مرتبط :

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    مدیر رَسته فناوری اطلاعات «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال» پایدار وزارت کار از راه‌اندازی اولین بنیاد کارآفرینی توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خبر داد. محمدعبده ابطحی در گفتگو با خبرهدف، با اشاره راه اندازی بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور تا پایان هفته جاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ... مطلب کامل

    چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟

    قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود؛ چرا پزشکان مالیات نمی‌دهند؟رئیس کمیسیون دانش بنیان اتاق تعاون ایران با اشاره به قوانین دست و پاگیر کسب و کار گفت: سازمان مالیاتی با احیای پرونده های۵ سال گذشته،شرکت‌ها را درگیر کرده و در مواقعی ترمز ادامه فعالیت است. مطلب کامل

    آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم‌بازار برای کنترل بازار

    یک مقام مسئول از جلسه فوق‌العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار خبر داد و گفت:با توجه به فراوانی کالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیک، هرگونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است. مطلب کامل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ – عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز

    تهدید به اخراج کارکنان فروش بلیت مترو برای تراکنش پایین پوز/قید مدرک «دیپلم»در قرارداد تمام متصدیان.پیمانکار باجه های فروش بلیت مترو، ضمن اجبار کارکنان به ترغیب مسافران برای شارژ بلیت از طریق دستگاه‌های پوز، آنها را به اخراج در صورت تراکنش پایین دستگاه ها تهدید می کند. مطلب کامل

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    روزنامه های: هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت مطلب کامل

    بخشی از سهام هپکو همچنان در اختیار مالک فاقد صلاحیت

    در حالی که بدلیل فقدان صلاحیت درمالک قبلی هپکو، سهام این شرکت با وکالت بلاعزل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته امابر اساس اطلاعات«کدال»مالک اولیه همچنان بخشی از سهام را در اختیار دارد. مطلب کامل

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ –  عناوین روزنامه‌های امروز

    ... مطلب کامل

    قیرهای تقلبی چگونه وارد پروژه‌های راهسازی شد؟

    سودهای میلیاردی موجب شده بازار تولید قیرهای تقلبی همچنان گرم باشد و اگرچه ورود این ماده اولیه به پروژه‌های عمرانی محدود شده اما عرضه به بازار همچنان ادامه دارد. مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    پرتال خبری،تفریحی،موزیک،دانلود،نرم افزار هدف

    طراحی توسط : طراح وب دات کام www.taraheweb.com

    تمام حقوق مادی و معنوی برای سایت خبر هدف محفوظ است و نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.

    تلفن: 850 550 33 ایمیل: info@khabarhadaf.ir

    تمام حقوق این سایت برای © 2024 خبر هدف. محفوظ است.